Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej – PKA: Zakup taboru wraz z budową zaplecza technicznego
- Piotr Bartnik
Council of Europe Development Bank
Projekt składa się z dwóch części - zakupu taboru kolejowego przeznaczonego do obsługi połączeń wykonywanych w ramach Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej oraz budowy zaplecza technicznego umożliwiającego bieżące utrzymanie pojazdów kolejowych będących własnością Województwa Podkarpackiego, a jego łączna kwota realizacji wynosi 341 616 105,42 zł, przy czym prawie 117 000 000 zł stanowią środki UE.
-
Dostawa taboru kolejowego
Zadanie obejmuje zakup 8 trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych i 2 dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Pojazdy zostały dostarczone w 2020 r. przez NEWAG S.A., a od początku 2021 r. obsługują regularne połączenia PKA. Koszt zakupu taboru wyniósł 195 766 800 zł.
Charakterystyka EZT:
- Typ: 36WEdb
- Seria: EN63B
- Producent: NEWAG S.A.
- Nazwa handlowa: Impuls II
- Ilość członów: 3
- Ilość drzwi: 12
- Ilość biletomatów: 2
- Ilość stałych miejsc siedzących: 138
- Ilość miejsc stojących: 166
- Łączna ilość miejsc: 304
Charakterystyka SZT:
- Typ: 222Ma
- Seria: SA140
- Producent: NEWAG S.A.
- Ilość członów: 2
- Ilość drzwi: 4
- Ilość biletomatów: 1
- Ilość stałych miejsc siedzących: 115
- Ilość miejsc stojących: 142
- Łączna ilość miejsc: 257
Docelowo zakupione pojazdy będą wykorzystywane do realizacji połączeń PKA w relacjach:
- Rzeszów – Kolbuszowa – Rzeszów
- Rzeszów – Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka – Rzeszów
- Rzeszów – Przeworsk – Rzeszów
- Rzeszów – Dębica – Rzeszów
- Rzeszów – Strzyżów – Rzeszów
-
Budowa zaplecza technicznego
Zadanie polega na budowie zaplecza technicznego usytuowanego na terenie stacji Rzeszów Staroniwa. W bardziej szczegółowym ujęciu obejmuje:
- budowę hali technologicznej z myjnią wraz z wykonaniem 3 torów przeglądowo-naprawczych wyposażonych w urządzenia technologiczne i 1 toru na stanowisko całorocznej myjni taboru,
- przebudowę układu torowego i zwiększenie funkcjonalności stacji Rzeszów Staroniwa,
- budowę odcinków nowej sieci trakcyjnej,
- demontaż istniejącego i budowę nowego układu torowego,
- budowę i przebudowę sieci i urządzeń telekomunikacyjnych związanych z budową m.in. punktu obsługi technicznej wraz z zapleczem,
- budowę nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym (SRK).
Koszt budowy zaplecza wynosi 140 691 243,85 zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm w składzie: Inżynieria Rzeszów S.A. i Przedsiębiorstwo „AGAT” S.A.
W przypadku stwierdzenia lub podejrzenia o nieprawidłowościach w realizowanym projekcie w celu ich zgłoszenia należy skorzystać z formularza lub wysłać wiadomość na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .