Samorząd Województwa Podkarpackiego

Herb województwa. Na tarczy po lewej stronie gryf naprzeciw niego lew. U góry krzyż kawalerski.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO

  

  

Konstrukcja mostu

 


Autor tekstu: Natalia Mierzwa-Sowa

Kancelaria Zarządu UMWP

Autor zdjęć: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

 

W Przemyślu powstanie nowy most kolejowy, który poprawi bezpieczeństwo i usprawni podróże pociągiem. O postępie prac związanych z przebudową tego obiektu poinformowali przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podczas briefingu prasowego, który odbył się na Wybrzeżu Prezydenta W. Wilsona w Przemyślu. W spotkaniu z dziennikarzami uczestniczył również wicemarszałek Piotr Pilch. 

 

Powstanie nowego mostu kolejowego w Przemyślu usprawni transport kolejowy nie tylko w ruchu regionalnym, czy krajowym, ale również w międzynarodowym. Podróżowanie stanie się szybsze i sprawniejsze. Przebudowane zostaną również drogi pod mostem, co usprawni ruch w mieście i wyeliminuje korkowanie się ulic w tym obszarze – mówił podczas briefingu wicemarszałek Piotr Pilch.  

 

Budowa nowego mostu kolejowego będzie kosztować ponad 60 mln zł. Inwestorem jest PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., a zadanie jest współfinansowane z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych, etap II”.

 

W efekcie ma powstać stalowy obiekt o długości prawie 200 m i konstrukcji łączącej funkcję komunikacyjną z rekreacyjną i muzealną. Stare przęsła zostaną rozsunięte, a trzy z nich zaadaptowane na ścieżkę pieszo-rowerową łączącą dwie części miasta. Pozostałe natomiast posłużą jako elementy wystawy plenerowej przygotowanej przez Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej.

 

Historia przemyskiego mostu sięga 1860 roku, kiedy to wybudowano linię kolejową łączącą Wiedeń ze Lwowem. Dzisiejsza konstrukcja pochodzi z 1891 roku, a w latach 1939 – 1941 służyła, jako granica państwowa pomiędzy III Rzeszą a Związkiem Sowieckim.

 

Galeria zdjęć: