Samorząd Województwa Podkarpackiego

Herb województwa. Na tarczy po lewej stronie gryf naprzeciw niego lew. U góry krzyż kawalerski.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO

  

  

Statuetka z napisem "kameimidż"

 


Autor artykułu: Sylwia Tęcza 

Oddział promocji Funduszy Europejskich UMWP

 

Trzynasta edycja konkursu spotów reklamowych o Funduszach Europejskich w ramach Międzynarodowego Festiwalu Camerimage w Toruniu dla województwa podkarpackiego będzie należeć do szczęśliwych. Po raz szósty nasz region znalazł się w gronie laureatów prestiżowego plebiscytu na najlepsze spoty o tematyce związanej ze środkami unijnymi. Na podium stanęliśmy tym razem z województwem łódzkim. Laury w drugiej kategorii zebrały województwa: kujawsko – pomorskie i lubelskie. W tym roku przyznano także nagrodę specjalną, która powędrowała do województwa kujawsko – pomorskiego dwie nagrody publiczności w dwóch kategoriach, które wraz z gospodarzami zdobyło również Mazowsze.

 

Cztery różne oceny 

W jury konkursu zasiadają co roku znakomici specjaliści z zakresu produkcji filmowej, świata marketingu oraz eksperci związani z Funduszami Europejskimi – „Gdyby ten spot nie był podpisany to ja i tak wiedziałbym, że to produkcja z województwa podkarpackiego. Ten region wypracował sobie własny styl mówienia o funduszach, taki trochę paradokumentalny. Zawsze znajdowany jest prawdziwy bohater, na szczęście zawsze jest on ciekawy i ten sposób opowiadania jest powtarzany co roku w dobrym tego słowa znaczeniu. Szacunek za to!– mówił podsumowując konkurs Jan Majlecopywriter, dyrektor kreatywny w Agencji ChangeServiceplan

 

W gronie oceniających znaleźli się również: Maria Galewska, ekspertka z zakresu Funduszy Europejskich, Janusz Gauer, autor zdjęć filmowych oraz Wojciech Bizubmarketer, CEO agencji WBIZNES Moją uwagę zwróciła swojskość tego spotu. Wyobraziłem sobie, że tak mogłaby się wypowiadać moja mama i ktoś, kto realnie opowiada o tych funduszach. To nie jest  język urzędniczy, to jest język ludzi. I to buduje bliskość. Uważam, że Fundusze Europejskie właśnie potrzebują tej bliskości, oswojenia chociaż nie zawsze jest to możliwe do osiągnięcia – podkreślał szef agencji WBIZNES. 

 

Zakręcony spot 

Według opinii zebranych na Camerimage, nagrodzony spot z Podkarpacia jest autentyczny, budzi sympatię i zainteresowanieJego bohaterki - członkinie Spółdzielni Zakręcone z Wólki Hyżneńskiej - dzielą się w nim swoimi doświadczeniami związanymi z wykorzystaniem Funduszy Europejskich w ich lokalnej działalności. Jak mówiąFundusze EuropejskieEuropejskie pomogły im po prostu znaleźć przepis na własny sukces

 

Spot został nakręcony przez rzeszowską agencję Brzysky FilmsFilms, w ramach kampanii promocyjnej realizowanej przez spółkę MDI z Krakowa na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie. 

W konkursie zaprezentowano 22 filmy w dwóch kategoriach: do 45 sekund i do 3minut.