Herb województwa. Na tarczy po lewej stronie gryf naprzeciw niego lew. U góry krzyż kawalerski.
Liczba 25 z dopiskiem lat w kolorze złotym, oznaczająca 25-lecie samorządu województwa podkarpackiego.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO
Herb województwa. Na tarczy po lewej stronie gryf naprzeciw niego lew. U góry krzyż kawalerski.
Liczba 25 z dopiskiem lat w kolorze złotym, oznaczająca 25-lecie samorzadu województwa podkarpackiego.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO

Samorząd Województwa Podkarpackiego

  

  

Grupa osób ubranych w kamizelki odblaskowe i kaski ochronne pozuje do zdjęcia na placu budowy. W tle widać betonowe konstrukcje oraz flagi z logotypami firm. Niebo jest zachmurzone, a teren wygląda na ziemisty i surowy. W pierwszym rzędzie znajdują się przedstawiciele kierownictwa oraz oficjele.

 


 Autor tekstu: Adrian Biernacki
 Autor zdjęć: Paweł Podgórski
 Biuro Prasowe UMWP

 

Prace nad budową wszystkich podpór mostu przez rzekę San w Stalowej Woli, który osiągnie długość 1,76 km, dobiegły końca. Uroczystość, w której uczestniczyła Małgorzata Jarosińska-Jedynak, Członek Zarządu Województwa Podkarpackiego, obejmowała podpisanie aktu erekcyjnego, który zostanie  wmurowany w pylon mostu głównego. W ceremonii udział wzięli również m.in. Poseł RP Rafał Weber, Senator RP Janina Sagatowska, wiceprzewodnicząca sejmiku Renata Knap wraz z radnymi województwa Ewą Draus i Kamilą Piech, a także Prezydent Stalowej Woli Lucjusz Nadbereżny, Starosta Stalowowolski Janusz Zarzeczny i przedstawiciele gmin Radomyśl nad Sanem oraz Pysznica.

 

„Ten most o długości 1760 metrów stanie się nie tylko najdłuższym na Podkarpaciu, ale także trzecim pod względem długości w całej Polsce. Cała inwestycja, obejmująca rozbudowę infrastruktury towarzyszącej, w tym nowoczesnych ścieżek rowerowych i ciągów pieszych, stanowi przykład połączenia funkcjonalności z troską o środowisko. Dzięki wyprowadzeniu ruchu samochodowego poza obszar miejski projekt przyczyni się nie tylko do poprawy bezpieczeństwa i płynności komunikacji, ale także do znaczącej poprawy jakości powietrza” – podkreśliła Małgorzata Jarosińska-Jedynak.

 

Całkowity koszt projektu wynosi blisko 400 milionów złotych, z czego ponad 95 milionów złotych pochodzi z dofinansowania budżetu województwa.

 

„Cieszymy się z efektów dotychczasowych prac. Bardzo dziękuję Panu Jerzemu Kwiecińskiemu, który jako minister tworzył podwaliny programu rządowego „Mosty dla Regionów” na wsparcie infrastruktury drogowej” – zaznaczył Poseł RP Rafał Weber.

 

Odcinek drogi wojewódzkiej nr 855 w nowym śladzie będzie miał długość około 4,65 km i będzie przebiegał przez gminy Stalowa Wola, Pysznica oraz Radomyśl nad Sanem, a także przez miejscowości Stalowa Wola, Brandwica i Rzeczyca Długa.

 

„Dobrze, że wszystkie rozpoczęte inwestycje są nadal realizowane. Gratuluję wszystkim, w szczególności Prezydentowi Lucjuszowi Nadbereżnemu, za posiadanie wizji rozwoju Stalowej Woli i skuteczne wdrażanie jej w życie” – powiedziała Janina Sagatowska, Senator RP.

 

Podczas uroczystości Prezydent Nadbereżny z dumą podkreślił znaczenie nowoczesnych technologii oraz ludzkiego zaangażowania w realizację tej inwestycji:

 

„Jestem niezwykle dumny, że w realizacji tego ambitnego projektu wykorzystano innowacyjną technologię MSS – mobilne rusztowanie samowędrowne. To dzięki niej możliwa była sprawna, precyzyjna i efektywna budowa tego mostu. Jednak prawdziwym fundamentem każdej inwestycji są ludzie – ich wiedza, pasja i wytrwałość”.

 

Zakończenie budowy mostu i drogi planowane jest na jesień 2026 roku. Inwestycja ta będzie miała zasadnicze znaczenie dla rozwoju infrastruktury regionu i znacznie poprawi komfort podróżowania mieszkańców.

 

Inwestycję poświęcił wicedziekan dekanatu Stalowa Wola – ksiądz Sylwester Szwajca.

 

Galeria zdjęć:

Pełna galeria zdjęć: Budowa mostu w Stalowej Woli – podpisanie aktu erekcyjnego