logo samorzad

mapa stronykontaktniepelnosprawni

podkarpackie-logo

uchw sejmik2
 
uchw zarzad2
 
rcl-rzdowe-centrum-legislacyjne-160x80a
 
zam-publ

sprawy do

WYDANIE AKTUALNE PPS

pps mini 1 2017

ARCHIWALNE PRZEGLĄDY

przeglad-sterta-160

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich

 

Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020

 

Program Operacyjny Rybactwo i Morze

Kultura w regionie

wrota-kult

W dniu 12 stycznia 2016 roku odbyło się posiedzenie Komisji Konkursowej do oceny prac konkursowych i wyboru logo Muzeum Polaków Ratujących Żydów podczas II wojny światowej im. Rodziny Ulmów w Markowej.

W skład Komisji weszli:

  1. Aleksander Konopek – Dyrektor Departamentu Kultury i Ochrony Dziedzictwa Narodowego – Przewodniczący,
  2. Michał Tabisz – Dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Gospodarczej,
  3. Krystyna Kasprzyk – pracownik Biura koordynacyjnego Zarządu Województwa,
  4. Mateusz Szpytma – pełnomocnik Dyrektora Muzeum – Zamek w Łańcucie ds. Muzeum Polaków Ratujących Żydów podczas II wojny światowej im. Rodziny Ulmów w Markowej,
  5. Wiesław Grzegorczyk – pracownik Wydziału Sztuki Uniwersytetu Rzeszowskiego,
  6. Aleksander Rusin – grafik, autor logotypów, m. in. „Rzeszów – miasto In plus”.

Na konkurs wpłynęło 13 prac konkursowych, każda opatrzona kodem wymyślonym przez uczestnika konkursu:

  1. 13v13v
  2. P333KK
  3. 654320
  4. 652d91
  5. AB1965
  6. BZS761
  7. L8A44S
  8. 63M9Z1
  9. T7G4T2
  10. 240616
  11. 008455
  12. MAX015
  13. F1CW07

W wyniku dyskusji i głosowania Komisja przyznała największą liczbę punktów – 14 punktów – pracy opatrzonej kodem AB1965. Autorem zwycięskiej pracy jest pan Aleksander Bąk z Poznania.

Uzasadnienie wyboru:

Komisja zgodnie uznała, że stworzone przez pana Aleksandra Bąk logo Muzeum Polaków Ratujących Żydów najpełniej odpowiada wymaganiom postawionym przez organizatora konkursu.

Logo przedstawia dwa nakreślone mocną kreską, splecione ze sobą kontury domów. Jeden z nich można rozumieć jako wspólnotę polską, drugi z nich, odwrócony, jak gdyby przewrócony lub zburzony – wspólnotę żydowską. Oba domy połączone są ze sobą nierozerwalnie jak dwa ogniwa łańcucha, z wyraźnie zaznaczoną wspólną przestrzenią -  miejscem schronienia dla ludzi ze zburzonego świata.

Logo bezpośrednio nawiązuje do wyglądu budynku Muzeum, równocześnie wywołując całą serię skojarzeń związanych z losami Polaków i Żydów podczas II wojny światowej.

Naszym zdaniem wybrane logo, będące prostą i łatwą do zapamiętania formą graficzną, stanowi dobrą podstawę do zbudowania mocnego systemu identyfikacji i komunikacji wizualnej dla Muzeum.

markowa muzeum logo

Statystyka

Odwiedza nas 564 gości oraz 0 użytkowników.